Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, November 28, 2008

Bab 10 : Another sad day...28 Nov 2008

Ari ni pagi2, abah sms - "adek, comot dah mati. Dia termakan racun. Penat abah jaga sampai beso. Kalo mati sakit takpe la"
Jelas abah bersedih, begitu jugak aku..Aku pon tak paham dah 2 kali kucing aku mati termakan racun. Cuma ada 2 kemungkinan:
1) Kucing aku memang betol2 termakan 'sumthing' yang beracun
2) Ada orang bagi makan benda beracun pada kucing tu
Aku pon tak tahu di mana letaknya keprihatin or keprikemanusiaan manusia yg Allah bagi akal fikiran. Kalo dah tahu benda beracun jgnla letak bersepah2. Kalo bersepah bukan saja bahaya pada binatang yg takde akal ni, tapi pd bayi or budak2.
Betulla kata org, dunia dah moden tapi pikiran manusia makin merosot. Apela nak jadi dunia sekarang nie..
Sebagai kenangan aku ada simpan photo - kucing yg bernama Comot ni di akhir2 hayatnya sebelum dia dijumpai mati keracunan. Kebetulan ini adalah gamba2 terbaru yg aku amek mase jamuan penutup hari raya di rumahku awal bulan ini.
Dedicated to my cat - Comot, no matter how pls rest in peace ...





2 comments:

Anonymous said...

macam kuching aku laaa...
bab ade itam kat muke tue...
tapi kuching aku tompok itam kat dagu...
So, ktorg panggil laa as :janggut:
Gheee...;(
Takpe laa...dah ajal die...
Sabo2....k?

fendy_ahmad said...

Kisah ini sungguh buat aku terkenangkan si Comel aku yang mati 9 tahun lepas !

9 tahun tapi aku masih ingat lagi, sebba dialah kucing yang paling manja dan paling aku sayang... sob, sob, sob ....