Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, June 3, 2010

2010-47 : **URGENT** Minta tolong beri pandangan

Sekadar gambar hiasan

Pagi2 yang hening, sedang aku kusyuk wat keje aku yg melambak.. tetiba aku tergerak hati nak idupkan hp no celcom aku yg termati dari semalam sebab bateri kong.. Tetibe, ada miscal no dari kilang lame aku 2x & ada sms ditinggalkan oleh sorang manager (dulu masa aku keje sana dia manager bahagian Mill)

SMS tertera - Hi Linda, I'm Michael Yap, pls call me back..


Bunyi macam serius jek kan?Aku pon try contact dia melalui emel ari ni. Kebetulan memang aku ada simpan alamat emel dia.



Rupe2nya, dia tengah cari planner then tanya aku interest ke x... Aku bole senang2 jawap tak interested, tapi keadaan Flex yang tak menentu... buat aku pikir banyak kali.. lagi pulak aku dah mula tensen & busan buat benda yg sama ari2.. Dan bagusnya Flex ni, aku dah keje 3 tahun tapi gaji aku penah naik sekali jek (Eh! bagus ke??).. Ekonomi x baik kata diorg ...

Aku dalam dilema, kalo aku terima tawaran ni, aku akan berjauhan dengan hubby. Kluang-JB. Hubby xkan tinggalkan keje dia, sebab dia keje under PTP yg bole dikira kukuh. Aku plak tak tahu masa depan aku kat Flextronics nie ... Kilang lame aku agak kukuh sebab kilang wat FMCG (fast moving consumer goods) - Kimberly Clark (kalo korang pompuan korang mesti tahu Kotex .. kalo korang nak lap2 tangan, ke mulut ke.. pakai ape? tisu kan.. ini la companynye..)

Ape pendapat korang? Aku dah minta manager tu tempoh 1 hari utk pikir pasal nie.. huhuhu..

11 comments:

atulhani said...

Micheal offer lagi banyak ker? pada pendapat saya, kalau keadaan terdesak (perlukan duit) dan build career path.. dan kalau RELA berjauhan.. boleh saja nak pergi.. tapi frankly advise, from my heart... dok berjauhan ni tak best laaa.. kecuali betul2 terpaksa.. tanya diri sendiri..

atulhani said...

tapi kan.. kalau dapat peluang lebih baik, better pergi kot.. sebab kat flex pun teruk, keja 3 tahun naik gaji sekali je, mmg tak patut.. tapi kena banyak bersabar la kalu hidup berjauhan..

Isteri kepada Suami said...

waaahhh...agk rumit jugak perasaan nak pilih nih ek...hehe

hurmm..kalo cinda sanggup berjauhan dengan family...and hubby pun boleh terima dengan keputusan cinda...pergilah..kire untuk masa depan jugak nih...

regards,
Triplesmiley

Cinda... said...

Triplesmiley - tu arr rumit.. syg nak tinggalkn hubby.. cian kat dia..

Atul - offer diorg kompom gj beso, lagi pulak diorg panggil ni, bole nak demand sikit kan? utk kembangkn kerjaya mmg bagus. tapi di satu sudut berbeza, tempat istri disisi suami.. terngiang2 kat telinga kate2 Akiem semlm, abg hepi sgt syg pandai jage abg.. huhu.. kalo jauh cane nak jage dia??

El-Zaffril said...

Berjauhan dengan suami tu perkara yang amat sukar... serius... long distance relationship was very hard... for me... cari keje area jb ke... better...

Lily@MamaZaraZareef said...

biar gaji kecik asalkan hati bahagia..hahahah

opss..sori yek. act mmg tk dpt nk tlg bagi pandangan. sbb kite pon smpai skang asyik berkonflik nak kerja kat mane. dok serabut2 pikir last2 3 tahun gak duduk jauh ngan hubby..tpt kerja skang pon gaji tk besar sgt, but stabil n kerjanye ok..hehehehe. but as org yg berpengalama dok jadi husbnd n wife pjj, rasenye benda ni kena ade persetujuan bersama. kalau husbnd tak kisah + cinda rase leh menguatkan hati dok bejauhan, tk de mslh. tp klu husbnd prefer dok dekat2, baik tolak kan. =)

Cinda... said...

zaffril-memang betol PJJ tu susah..peluang kerjaya area JB pon same gak jauh2 dr gelang patah & tempuh jln jem agi..

Lily-mngkin sy tak setabah awk la .. sy pon still confius taktahu nak kasi jawapan ape.. hubby cakap jauh.. tu je yg kuo dr mulut dia..

P/S: pening ni...

Redbloodsnow said...

sobsobsobsob...jgnnn yanggg. better stay keja cinda stay keja lama jek. payah wooo berjauhan dgn org tersayang nih.

zie nih pun terpaksa berjauhan. dah kawen nnti pun zie n dillah still cam gnie. sedih taw. tp pe leh wat, xde pilihan :(

in ur case lak, u got option dear. so better pilih option yg dekat dgn suami ^_^

pape pun pilihan cinda...IM WITH U..hehe

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

flextronic tu ok ke?.. kukuh ke?...

kat shah alam nih ada 1 bangunan flextronic... tepi highway Guthrie .... dekat nak masuk bukit jelutong.... tapi dah kene robo...

apa kes... itu kilang mau bankrap ka??....

langkah yg elok... risik dolu pasal tmpat tu..... mana tau.... kang ada agenda lain....

Cinda... said...

pokcik..flex sha alam tu mmg dh kene tutup..projeknye ada kene trnsfer ke PTP ni ha sikit.. some transfer ke tempat lain..

risik tmpat mane eh??

Aidy Shahiezad said...

owh.. keje ngan Flextronics rupenya.. barulah tau... hehe.. :)

p/s: ikut kata hati yg paling kuat membisikan ke akal pikiran kita, insya-Allah itu pasti sebuah jawapan yg terbaik... ;)