Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, January 23, 2011

Bermula cerita tentang 'dia'

Aku berfikir panjang haruskah aku tulis pasal ini... Patutkah aku menulis kisah ini ... Sejak terlintas dalam kepala aku ... aku terus berfikir ... Bercerita tentang ini, seolah2 mencanang pada satu dunia kisah ku ... kisah tentang kekurangan yg masih aku terasa hingga kini ... mungkin ada yg akan terfikir,"eleh.. kecoh arr budak ni or mungkin ada yg akan berkata ... kisah aku lagi sadis tapi x kecoh pon .. .. x heran pon" ... bermacam aku fikir pro & contranye ... 

Aku membuat keputusan utk tulis sebab ini adalah tulisan tentang kehidupan ku, ape yg aku rasa perit, getir, suka & duka menjalani kehidupan ini sebelum aku menutup mata or hilang upaya utk berbloging lagi ...so  terpulang pada pembace utk membuat kesimpulan or comment... Mereka ada hak nak kata ape2 je...


Aku bermula di sini, dengan hobi baru yang penah aku ceritakan di sini. Hingga kini pon masih lagi aktif berBBT walaupon ada link baru .. Masih lagi menanti si dia yg comel dalam kehidupan kami setelah hampir 9bulan berlalu sepi ... Masih cube tersenyum dengan segala persoalan yg datang ... cube memberi senyuman yg ikhlas, walaupon air liur ditelan terasa umpama pasir ... pahit macam ubat ... Kami tetap berdiri, bangun jatuh sendiri .. berpimpinan  berdiri teguh .. atas dasar cinta, kasih & sayang .. demi Allah ... hanya Dia lebih mengerti ...

Di sini mereka yang benar2 memahami menemani ... menjadi telinga tempat luahan perasaan ... jadi suara2 memberi kata2 nasihat & pandangan .. Thanks, kawan ...

Tahun ini, aku plan mayb utk buat pemeriksaan kesuburan or fertility (jika masih tidak berjaya utk preggy naturally) .. walaupon masih x tahu bila waktunya ... tapi inila antara planning this year selain pergi honeymoon ke pulau ****** .. :) yes yes... dats make me smile till ears .. hahahaha .. :)

P/S: Ya Allah Kurniakan kami zuriat2 yg soleh & solehah .. amin ...

6 comments:

YatieJay said...

Akak paham sesangat perasaan kau sekarang ni. I've been in ur shoes, wlpn org suruh kita sabar dan banyakkan berdoa tapi realitinya sgt perit kan? Menerukkan keadaan bila masyarakat sekeliling kurang sensitif akan hal2 jodoh dan rezeki ni....

Insya Allah....ur time will come. Percayalah, Allah ada perancanganNya yang tersendiri.

Sabar ye! Jangan berhenti berusaha...sama ada secara tradisional atau moden.

*hugs*

Lily@MamaZaraZareef said...

huuu..baru nk cakap psl byk2 sbr n doa..tp kak yatie dh sebut kat atas..nasihat org takkan sama ngan peritnye org yg menanggung..yess..kite tkde pengalaman cam Cinda or kak yatie sbb alhamdulillah rezeki smpai awal kan (3 bulan after nikah)..but seriusly memahami psaan Cinda tuh..kdg2 ikut tk puashati pade mulut2 org yg suka bertanya2 hal sensiitf mcm nih..ade gak sepupu2 n kawan2 yg dlm dilema same cam Cinda..so slalu gak dgr diorang meluahkan psaan..kdg2 diorang takdelah kisah sgt pon sbb kahwin pon baru setahun jagung, tp org sekeliling yg jadikkan diorang tensen..huuu

apepon, tolong doakan yg terbaik buat CInda n suami..smoga tak lame lagi ade rezeki utk timang baby k..=)

Salisa said...

Sabar beb. Aku doakan ko dapat baby cepat....

Cinda... said...

kak yatie .. thanks .. betul tu .. kte yg dah rasa jek tahu camne asenye walaupon x salah utk mereka yg menyuruh bersabo or berusaha & tawakal ... tp berat & jerihnye kite ase .. semuge Allah berikan kekuatan pda kami ..

lily ..asben pon cakap cam tu .. kitog x tensen pon, tp keadaan keliling buat kitorg tensen .. ase nak lari dok dlm gua .. hahahhah ... kdg2 terpk, ptt la katak suke dok bwh tempurung ... :)

sala, thanks... doakan aku ek ..

atulhani said...

sabar la awak.. macam saya.. saya skang cuba terima dengan hati terbuka.. jika belum ada rezeki utk dapat zuriat, itu ketentuan Allah. Dia lebih tahu bila masa kita dah sedia atau tidak. usaha, doa dan tawakkal saje jalannya.. semoga tahun ni kita sama-sama dimurahkan rezeki yer..

Cinda... said...

insyallah Atul .. amin ..