Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, July 22, 2011

5 hari lagi ....

HUwaaaa... agi 5 ari lagi, aku naik keje .. ase malas nak keje .. dah lama kan dok rehat2 kat umah ..
Tapi sebenarnya, aku x sure sama ada aku da ready utk bekerja .. ye la.. sampai ari ni aku still x leh solat cam org lain (solat berdiri kalo larat, x larat aku duduk .. kadang2 aku slumberr rakaat pertama,kedua berdiri cam biasa, then lepas2 tu aku duduk .. sebab x tahan bangun duduk ...) jalan pon still x betul (sampai kene tego dgn mak & MIL sebab jln terbongkok2) ... Dok menggayakan bahagian bawah perut yg mengeras cam kene ikat dgn getah tempe .. huuuu .. baring2 atas lantai x brani agi .. takut x leh bangun .. Obviously, bahagian belah kiri mmg slalu sakit dari yg kanan ...

Kadang2 aku termenung pikir .. bilala aku akan bole jadi diri aku yg dulu .. bole erobik semula .. bole masakkan asben (ari2 ase bersalah kat asben sebab x dapat sediakan makanan, basuh baju dia dan byk agi, ari2 gtahu dia sori, tapi Alhamdulillah dia memahami sgt2..) ... Basuh pinggan mangkuk pon aku leh ase lengoh blakang ... kalo duduk terlalu lama, bahagian kiri rahim ni ase pedih2 cam ada bende cucuk dr dalam ...

Korang .. doakan aku ye! Aku harap aku akan pulih sepenuhnya sebelum bulan pose ni ... Terngiang2 kat telinga .. asben aku cakap," xde selera nak makan .. sebab dah lame x makan yayang masak .. "
Hancur luluh asenye hati ... mmg tingin sgt nak masakkan dia .... suke tengok dia makan berselera . .. Maafkan yayang, ayg ....

5 comments:

atulhani said...

sabar la atas dugaan ni awak. sy doakan awk cepat sembuh k..

maya amir said...

sabar ye linda.. akak bertahun2 sakit blkg, 4 bulan ni yg paling teruk..dulu slalu terpikir kenapa aku yg kene sedangkan anak2 kecik2..silap akak sbb akak ingat sakit tu sakit sket2 jek..bile dr ckp boleh buat lumpuh..even skang dah ade symptom arthritis..akak susah hati sbb anak2 nak sekolah, abg fauzi balik jb mlm2..akan kene uruskan sume.. tapi akak byk buat solat hajat, solat taubat..rase lega..camne sakit pun, akak rase lps solat, rase mcm berserah pada Allah, sbb akak yakin, ade big reward lps ni.. so, linda kene kuat ye..insya Allah, akan ade hikmah yg besarrrr utk linda:)

Solehah said...

harap cinda cepat sembuh..doakan semua akan kembali macam biasa..amin..

Cinda... said...

Atul, Solehah - thanks ats doa kalian

Kak Maya, tu arr.. saya pon lepas operation then lepas doc terangkan, xde ubat pon for penyakit ni, kita pon berserah pada Allah sebab Dia lebih mengetahui segala2nya ...

Alhamdulillah, semakin ari ase semakin sehat .. insyallah bole la sikit2 menunaikan tanggungjawap sebagai muslimah, isteri dan anak dengan sedikit sempurna dari sebelumnya ..

nuyulaisy said...

salam..awak l.c.k org yg sama ke??? sory sy dh tukar link so aper2 awak masuk kot blog sy yg ni yer
http://mybabycomingsoon.blogspot.com