Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, February 17, 2010

2010-16 : Kisah Aku & Abg Is Lagi..

13.2 yang lepas, aku,Echa(anak sedara aku  yg first), mak & abah nak balik kampung kat Kg Durian Chondong, Labis. Mak kata ada sedara wat kenduri kwen esoknye tapi sebab mak tak dapat datang esok, so mak datang la ari ni (13.2).

Dipendekkan cerita, on the way nak balik kampung, tetibe abah yang ngah bawa 'abg Is' berhenti di tepi jalan.. abah cek2 tayo depan abg Is then dia masuk balik kete. "tayo masuk paku", kate abah ringkas. Nasib baik dah sampai kat area bukit ayam(tempat paso lambak ari sabtu yg paling beso kat kluang ni - setahu aku arr)..

Dan sangat bernasib baik, kerana ada lagi kedai tayo cina yang bukak.. tapi malang lah, naseb abg Is sebab kakinye aka tayonye kene paku (pergh, sebenarnya bukan paku, besi cam nat lori diameternye lebih kurang - 1cm, tercucuk kat tayo depan belah pemandu). Tak bole tampal plak tayo tu.. last2 sebab kewangan tak mengizinkan, aku tuko ngan tayo 2nd hand jek kat kedai cina tu.. cost - RM40 plus balancing sume RM45..

Tapi skang aku rasa tak sedap jek bawa Abg Is tu, stereng gegar walaupon aku tak merempit - agak2 apehal eh?

P/S: Nanti aku nak letak gambo besi yg tercucuk kat tayo kete kesayangan aku..

No comments: